Регіональне управління/Regional management

Спеціальність
281 Публічне управління та адміністрування
Освітній ступінь
Магістр
Підрозділ
Факультет бізнес технологій та економіки
Випускова кафедра
Кафедра «Менеджмент»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Тип диплому Диплом магістра, одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання Обсяг освітньо-професійної програми магістра становить 90 кредитів ЄКТС, термін навчання – 1 рік 5 місяців;
Кваліфікаційний рівень / цикл
Другий (магістерський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 7 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 7
Кваліфікація в дипломі
Магістр з публічного управління та адміністрування
Передумови вступу
Наявність освітнього ступеня бакалавра, освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст».
Гарант осв. програми
Гудзь Петро Васильович

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку pitgudz@gmail.com або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Професійна підготовка висококваліфікованих, відповідальних фахівців публічної сфери в органах державного управління, місцевого самоврядування громадянського суспільства регіонального рівня, здатних розв’язувати складні проблеми і завдання з питань управління регіональним розвитком, посилення соціально-гуманітарної, економічної, просторової згуртованості громад і територій України, повоєнного відновлення інфраструктури та модернізації економіки шляхом формування лідерського потенціалу та умов розвитку особистості, ґрунтовних знань публічної сфери, проведення прикладних досліджень, експертиз й консультацій для інтелектуальної підтримки органів влади та самоврядування, публічних підприємств, установ і організацій. / Professional training of highly qualified, responsible public sector specialists in state administration bodies, local self-government, civil society at the regional level, capable of solving complex problems and tasks in the management of regional development, strengthening the socio-humanitarian, economic, spatial cohesion of communities and territories of Ukraine, post-war restoration of infrastructure and modernization of the economy by forming leadership potential and conditions for personal development, in-depth knowledge of the public sphere, conducting applied research, expertise and consultations for intellectual support of government bodies and self-government, public enterprises, institutions and organizations.
  • Об’єкти вивчення: принципи і закономірності функціонування системи публічного управління та адміністрування як сукупності інститутів державного управління, місцевого самоврядування, громадянського суспільства, відповідно до покладених на них функцій і повноважень; відносини, явища, процеси, моделі та механізми, що характеризують прояви публічного управління та адміністрування на вищому, центральному, регіональному та місцевому рівнях. Цілі навчання: підготовка фахівців з публічного управління та адміністрування. Теоретичний зміст предметної області: наукові концепції (теорії) публічного управління та адміністрування, зокрема на вищому, центральному, регіональному та місцевому рівнях управління. Методи, методики та технології: наукового пізнання, управління та прийняття рішень, аналітичної обробки інформації, інституціонального, інструментального, функціонального, організаційно-технологічного та правового забезпечення, електронного урядування, системного аналізу, моделювання, прогнозування та проєктування. Інструменти та обладнання: інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття та реалізації управлінських рішень, спеціалізоване програмне забезпечення.

    Освітньо-професійна. ОПП спрямована на опанування підходів до регіонального управління, методів проєктного менеджменту, збору, аналізу та обробки даних в процесі вироблення та реалізації публічної політики на регіональному та локальному рівнях

    Методологічна особливість програми обумовлюється ОК Методологія та організація наукових досліджень, Регіональна політика ЄС та європейське право, Публічне управління у сфері економічної політики. Прикладна особливість ОПП забезпечується ОК Технології публічного управління та адміністрування, Адміністрування публічних фінансів, Управління проєктами. У програмі домінує емпірична методологія і викладання, спрямоване на дослідження – забезпечується та підготовкою курсових проєктів з ОК Управління проєктами. Перевагою ОПП є формування фахівця з публічного управління та адміністрування, який володіє додатковими РН щодо здатності розробляти та впроваджувати публічну політику згуртованості територіальних громад та регіону; організовувати й проводити аналітичні та прикладні дослідження, генерувати науково-обґрунтовані рекомендації і надавати консультаційно-організаційні послуги для інтелектуальної підтримки органів державної влади, місцевого самоврядування, публічних організацій та установ, громадянського суспільства.
  • Магістр з публічного управління та адміністрування за освітньою програмою регіональне управління та адміністрування може займати посади відповідно до професійних назв робіт, які є складовими класифікаційних угруповань національного класифікатору України «Класифікатор професій» ДК 003:2010: 2419 Професіонал у сфері державної служби, маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності; 2419.3 Професіонал державної служби.

    Продовження освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні – отримання ступеня вищої освіти «доктор філософії». Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
  • Студентоцентроване та проблемно-орієнтоване навчання, технології диференційованого навчання, технологія інтенсифікації та індивідуалізації навчання, технологія програмованого навчання, інформаційна технологія, технологія розвивального навчання, кредитно-трансферна система організації навчання, електронне навчання на базі платформи дистанційного навчання Moodle, самонавчання, навчання на основі участі у виконанні наукових досліджень, розробки проектів для організацій (територіальних громад, медичних установ). Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, практичні заняття, самостійне навчання, консультації з викладачами, підготовка кваліфікаційної роботи магістра, ситуаційні завдання, індивідуальні і групові форми, тренінги. Самостійна робота здійснюється на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених у репозитарію НУ «Запорізька політехніка» та на платформі Moodle. Проведення консультацій викладачами здійснюється у формі особистісно-орієнтованої педагогічної взаємодії ЗВО для забезпечення індивідуальної траєкторії навчання та з метою набуття професійних компетентностей.

    Положення про організацію освітнього процесу Національного університету “Запорізька політехніка” https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_orhanizatsiyu_osvitnoho_protsesu.pdf Контрольні заходи включають: семестрові екзамени та заліки, захист курсової роботи (проєкту), захист звіту з практики, публічний захист кваліфікаційної роботи, тощо. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100‐бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Оцінювання у 60 балів та вище означає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента та обов’язковими видами поточного контролю.
  • Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

    ЗК1
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК2
    Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо.
    ЗК3
    Здатність розробляти та управляти проєктами.
    ЗК4
    Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.
    ЗК5
    Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.
    ЗК6
    Здатність до професійного спілкування іноземною мовою.
    ЗК7
    Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Додатково для ОП «Регіональне управління»
    ЗК8
    Володіти компететностями розробки і прийняття рішень щодо згуртованості регіону в соціальному, гуманітарному, економічному, екологічному, безпековому та просторовому вимірах

    СК1
    Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
    СК2
    Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
    СК3
    Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.
    СК4
    Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.
    СК5
    Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними.
    СК6
    Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України.
    СК7
    Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
    СК8
    Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.
    СК9
    Здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування.
    СК10
    Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції. Додатково для ОП «Регіональне управління»
    СК11
    Спроможність адмініструвати політику згуртованості територіальних громад для сталого розвитку регіону
    СК12
    Здатність використовувати теоретичні знання й практичні навички для консультаційно-організаційної роботи з населенням, громадськими та іншими організаціями системи публічного управління та адміністрування
    СК13
    Організовувати та здійснювати професійну діяльність в органах публічної влади регіонального і локального рівнів
  • РН1
    Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень./ Know the theoretical and applied principles of developing and analyzing public policy, the foundations and technologies of making managerial decisions
    РН2
    Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення. / Solve complex tasks of public management and administration, taking into account the requirements of the law, identify legal conflicts and problems, develop draft regulatory legal acts to eliminate them.
    РН3
    Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції. / Know the basic principles of national security and be able to prevent and neutralize challenges and threats to the national interests of Ukraine within their professional competence.
    РН4
    Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. / Use modern statistical methods, models, digital technologies, specialized software to solve complex problems of public management and administration.
    РН5
    Визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії. / Determine priority areas for the implementation of e-government and the development of e-democracy
    РН6
    Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально-організаційних структур. / Carry out effective management of innovations, resources, risks, projects, changes, quality, applying modern models, approaches and technologies, international experience in the design and reorganization of management and general organizational structures.
    РН7
    Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи. / Be able to develop national/regional program documents for the development of public management, using systems analysis and a comprehensive approach, as well as teamwork methods
    РН8
    Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. / Be able to communicate effectively, argue one’s position, use modern information and communication technologies in the field of public management and administration on the basis of social responsibility, legal and ethical norms.
    РН9
    РН09. Спілкуватися іноземною мовою на професійну тематику, обговорювати проблеми публічного управління та результати досліджень./ Communicate in a foreign language on professional topics, discuss public management problems and research results.
    РН10
    Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності. / Represent public administration bodies and other public sector organizations and present the results of their activities to specialists and the general public
    РН11
    Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень. / Develop sound management decisions taking into account issues of European and Euro-Atlantic integration, take into account goals, existing legislative, time and resource constraints, assess the political, social, economic and environmental consequences of decision options.
    РН12
    Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків. / Plan and conduct scientific and applied research in the field of public management and administration, including analysis of the issues, setting goals and objectives, selection and use of theoretical and empirical research methods, analysis of its results, formulation of substantiated conclusions
    РН13
    Розробляти та впроваджувати публічну політику згуртованості територіальних громад регіону / Develop and implement a public policy of cohesion the region of territorial communities
    РН14
    Здатність за результатами наукових досліджень формувати рекомендації, надавати консультації і консультаційно-організаційні послуги для інтелектуальної підтримки органів державної влади та місцевого самоврядування, публічних організацій та установ, громадянського суспільства./ Ability to formulate recommendations, provide consultations and consulting and organizational services for intellectual support of state authorities and local governments, public organizations and institutions, civil society based on the results of scientific research
  • Всі науково-педагогічні працівники, які залучені до реалізації освітньої програми, відповідають освітньої та/або професійної кваліфікації чинних Ліцензійних умов. НПП мають відзнаки та нагороди: почесна грамота Міністерства освіти та науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України № 549-К від 03.12.19р.); нагрудний знак "Відмінник освіти" (Наказ № 75-к від 18.04.2022 р.); Орден “За заслуги перед Запорізьким краєм ІІІ ступень”, розпорядження від 06.12.2018 р. №529-н; Нагрудний знак “За наукові та освітні досягнення” (№7), наказ № 2-к від 09.07.2020; Нагрудний знак “За бездоганну працю” ІІІ ступеню, наказ № 93-М від 17.11.2020.

    Матеріально – технічне забезпечення програми відповідає чинним ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і дозволяє організовувати та проводити заняття з усіх навчальних дисциплін на високому рівні.

    Публічна інформація про освітні програми, навчальну, наукову та виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти оприлюднена на сайті НУ «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені на освітній платформі Moodle, в інституційний репозитарій Національного університету «Запорізька політехніка» http://eir.zp.edu.ua/. Відкрито доступ до платформи Web of Science та бази рецензованої літератури Scopus.
  • Національна кредитна мобільність регламентується Постановою КМУ №579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року та Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf Передбачається законодавством та є доцільною, коли виникає необхідність вивчення (освоєння) студентами принципово нових курсів, дисциплін, які не викладаються у базовому закладі вищої освіти. Кожен ЗВО має можливість проходити навчання у ЗВО-партнерах (окремі куси, навчання протягом семестру з подальшим визнанням отриманих результатів та кредитів навчання. Національна академічна мобільність здійснюється на підставі укладених договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти України: Київський національний університет будівництва і архітектури https://zp.edu.ua/uploads/partnery/knuba.edu.ua/Dohovir_pro_orh_proh_vnutr_akadem_mob_zdob_vo.pdf, Національний університет «Львівська політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/partnery/lpnu.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf, Державний університет «Житомирська політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/partnery/ztu.edu.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf, Університет митної справи та фінансів https://zp.edu.ua/uploads/partnery/umsf.dp.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf

    Можливість навчання за кількома спеціальностями або в кількох ЗВО одночасно визначається законодавством України. Регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf, а також на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та іноземними закладами вищої освіти, іноземними організаціями та підприємствами: проєкт DILLUGIS https://zp.edu.ua/prodovzhennya-proyektu-dillugis-u-2024-roci; Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła https://ans.pila.pl/en/, https://zp.edu.ua/sites/default/files/konf/memorandum_polshcha_misto_pila.pdf; University of the Third Age in Gromadka», Poland https://zp.edu.ua/sites/default/files/konf/memorandum_polshcha_gromadka.pdf У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnist.

    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою. Положення про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи та єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю в установленому порядку.

    Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. У кваліфікаційній роботі має бути розв’язана складна задача чи проблема у сфері публічного управління та адміністрування, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті або в репозитарії закладу вищої освіти або його підрозділу.